Kryžius simbolizuoja Jėzaus mirtį. Kodėl krikščionių religijos naudoja būtent šį simbolį?
paklausė 2012 Geg 4 anonimas
Nes krikščionybės esmė yra nekalta Kristaus kančia. Kas įrodo jo, kaip asmens, nepaprastumą. Jį kankino nekaltai ir žiauriai. Kaip, kad buvo parašyta ant kryžiaus (INRI), dėl to, kad skelbėsi esąs karalius. Tik kažin ar jis pats skelbėsi. Kaip ir kelia abejonių ar ne tik bažnyčia jį ir sudievino. Rekomenduoju pasiskaityti knygą Da Vinčio Kodas 58 skyrių. Nes filme daug ko nėra. Ten pasakojama labai realiai, kad bažnyčia nuslėpė nemažai Biblijos dalių, pasakojančių apie jį patį. Kai kas išliko, bet daugelis buvo sunaikinta kaip erezijos. Aš esu parašiusi visą blogą, religinėmis temomis, būtent apie Krikščionybės ir Jėzaus simboliką. Kam įdomu rekomenuoju pasiskaityti:
http://religinestemos.blogspot.com/2009/06/krikscionybes-simbolika-ir-jezus.html

3 Atsakymų

0 balsų
Tai, ko gero, klausimas ne ateistui, o krikščionių specialistui. Krikščionių, kaip ir daugelio kitų religijų, apeigos šiandienos žmogui gali pasirodi atgrasios ir barbariškos. Pavyzdžiui sekmadienio mišiose valgomas Kristaus kūnas (apskritas vaflis), bei jo kraujas (vynelis) turi keistą kanibalizmo atspalvį, kuris kitomis aplinkybėmis daugeliui būtų nepriimtinas, tačiau dėl kažkokios priežasties, religiniams tikslams - pateisinamas.
atsakytas 2012 Geg 5 Not Relevant
Kanibalizmas? Cituoju krikščionių teologijos vadovėlį:

"Šv. Komunijos sakramento esmė yra tame, kad Dievo malonėje šventinama duona ir vynas virsta tikru Kristaus kūnu ir krauju, išlikdami savo išvaizda duona ir vynu, ir mes šia DUONOS ir VYNO forma priimame TIKRĄJĮ GELBĖTOJO KŪNĄ IR KRAUJĄ, kad patektume į Dievo karalystę ir įgytume amžinąjį gyvenimą"

Man asmeniškai barbariška atrodo ne tai, kad kažkas sekmadienio rytą skiria poilsiui ir šventei, o tai, kad XXI amžiuje štai žmogus negali suprasti simbolinės ir abstrakčios kalbos ir kaip mažas vaikas bando viską mąstyti konkretybėmis (kaip mažas vaikas sakau ne iš paniekos, o iš tiesų, konkretybių mąstymas, pasak psichosocialinės raidos teorijų, yra būdingas vaikams iki paauglystės; paauglystėje ima formuotis spekuliatyvus mąstymas, kurį paauglystės pabaigoje keičia formalusis mąstymas). Net baisu pagalvojus, kad viduramžiais, kaip rodo raštai, žmonės galėjo tokius dalykus suprasti, o dabar - nebegali.

Beje, katalikiška transubstancijos dogma yra praktiškai apie tą patį, apie ką aukščiau pacituotas tekstas, tik išreikšta tai Aristotelio metafizikos kategorijomis (šiuo atveju ir aš pritariu, kad iš didelio rašto išeito iš krašto - tokie sudėtingi aiškinimai neturi prasmės, bet matyt yra žmonių, kurie nori racionaliai viską išaiškinti iki kauliukų, nes simbolinės kalbos "įkirsti" negali).
O čia kas nors klausė apie apeigas, ar tiesiog negalite kiekviena proga nepademonstruoti savo pasibjaurėjimo religija?

Kiek ateizmo nesugeba apjuodinti kunigėliai, tiek pajėgs šis saitas, esmi tuo tikras :) Be abejo tik su sąlyga, kad jį apskritai skaitys kažkas daugiau už pačius autorius ir pora pažįstamų, kuriems pareklamavote.
Aš taip pat sutinku, kad katalikiška transubstancijos dogma yra nelogiška. Logiškai mąstant galimi trys komunijos apeigos interpretavimo variantai:
1. Niekas nevyksta, žmonės valgo paplotėlius ir geria vyną - ateistinis interpretavimas.
2. Tikima, kad Jėzus įsikūnija į paplotėlius ir vyną simboliškai.
3. Tikima, kad Jėzus įsikūnija į paplotėlius ir vyną tiesiogiai - tikrai kažkas panašaus į kanibalizmą.

2 variantu tiki protestantų religijos. Jos laiko, kad įsikūnijimas yra simbolinis ir tai gali suprasti visi žmonės, nes paprastai žmonės turi abstraktų mąstymą. Problema kyla su katalikiška transubstancijos dogma, nes pagal ją komunijos apeigos turi būti interpretuojamos kaip variantai 2 ir 3 kartu. Šitos interpretacijos esmė yra - laikyti, kad valgai tikrą Jėzaus kūną, bet jei kažkas tave apkaltins kanibalizmu, tai sakyti, kad tai yra simbolinis aktas. :) Visi kita yra tik filosofinis išsidirbinėjimas ;)
0 balsų
Kryzius jau tukstancius metu pries kristu buvo dieviskumo simbolis, krikscionys tiesiog pereme estafete. Romenai nukryziuodavo zmones ant "T" formos kryziu, todel nemanau, kad pats simbolis turi kazkokia reiksme su Jebaus nukryziavimu.
atsakytas 2012 Geg 5 LTT
0 balsų
Krikščionių religija yra įdomi filosofinė sistema, kurioje laikoma, kad žmogus yra netobulas ir dėlto jis visą gyvenimą turi kentėti tam, kad po mirties jis patektų į dangų. Į dangų patenkama per Jėzų Kristų, o tiksliau jo kančią, kurią jis atliko ant kryžiaus. Todėl kryžius ir yra laikomas krikščionybės simboliu.

Ateistai netiki šiais teiginiais ir tokia pasaulėžiūra jiems mažų mažiausiai yra keista.

Dažnai krikščionys, paklausti kokia yra krikščionybės esmė, teigia, kad tai yra meilė. Sakyčiau, kad tai yra geras ženklas, nes žmonės nepriima fundamendalaus mokymo, kuris sako, kad gyvenimo pagrindas yra kančia.
atsakytas 2012 Grd 19 Kestas
redaguotas 2012 Grd 19 Kestas
175 klausimų
417 atsakymų
732 komentarų
731,980 vartotojų